reklama

Moments musicaux nad strateným bicyklom

29. augusta 2003 Sú také dni, že všetko perfektne šlape, potom je záľaha tých obyčajných a potom je tu deň – blbec. Z času na čas sa objaví a človek si nepomôže. Ja som mal taký minulý týždeň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

V štvrtok ráno som išiel na predmet s názvom Elektroakustická hudba. Bola to druhá hodina, začalo sa v utorok, tam som však nebol, lebo som zabudol. Môj rozvrh sa neustále mení, takže mi to proste vyletelo z hlavy. Dosť ma prekvapilo, keď mi čaládo profesor riekol, že tým pádom som vyčiarknutý. WOW! Nedalo sa s ním rozprávať, ale hádam je aj lepšie radšej si s takým pakom vôbec nezačínať. Zobral som to so stoickým kľudom. No a poobede mi šlohli bicykel. Pekne za bieleho dňa pred školou. Celkom sa mi uľavilo, aj tak som len stále vybiehal zo školy, či ho tam ešte mám... Teraz som už v kľude, he he. Nechali mi zámok a predné koleso, takže uvažujem, že si dokúpim pedále a spravím kariéru v cirkuse. Každopádne je to takto oveľa skladnejšie, čo mi prišlo vhod, keďže som sa sťahoval. Asi je Vám to trochu čudné, ale fakt som s tým bikeom mal stále len problémy, a - bohvie - možno by ma na ňom aj auto zrazilo a to by už bolo vážne! Okrem toho, deň predtým ukradli pred školou bicykel koncertnému majstrovi zo školského orchestra, no a čo sme my dirigenti horší od huslistov?! Našťastie, večer som mal vydarenú skúšku s orchestrom a to v skutočnosti ovplyvňuje moju duševnú rovnováhu ďaleko viac.S orchestrom skúšam dvakrát týždenne. Nie je to samozrejme Slovenská filharmónia, ale ten prvotný šok som absolvoval už v Texase. Cítim, že sú schopní dosť veľkého progresu, takže mám motiváciu. Úvodný koncert je 10. októbra, prvú polovicu diriguje Mexičan, čo prišiel z Yaleu a druhú ja. Bude to Schubertova 3. symfónia, krásna muzička. Apropo Yale: patrí medzi tie top školy, paradoxne ale veľmi dirigovať nenaučia. Študentom tam dajú skvelý teoretický background, no šancí zamávať si pred orchestrom je tam ešte menej ako na VŠMU. Takže v tomto som, vzhľadom na moju prax a drezírovanie profesora Lenárda, o dosť popredu.Zapísal som si aj Históriu hudby 20. storočia, a potom čisto americkú vec – Careers in Music (Kariéry v hudbe). Učia tam robiť P. R., čiže ako sa predať - ako si urobiť web stránku, aké sú správne vizitky, životopis, atď. Pre skostnatelého Európana zaujímavá skúsenosť, aj keď miestami je to čistý showbiz. Zatiaľ to beriem ako nutné zlo, ak sa chce človek presadiť. Predmety sú niekoľko razy týždenne a všade vyžadujú písomné práce, sú tam kvízy, testy, skúšky... Bude toho dosť.Medzitým som si už našiel náhradu za Elektroakustickú hudbu, bude to História opery, čo je aj tak ďaleko zaujímavejšie. Aj bicykel som vyriešil. V sobotu som navštívil zopár yard saleov (ľudia sa tam zbavujú prebytočných vecí, lebo sa sťahujú, alebo nemajú kam dať nové) a kúpil som si bicykel za $5. Inak, čávo mi za tú cenu ponúkal dva. Zobral som to teda pre zmenu z druhého konca a miesto bicykla, čo mal odpružené tuším ešte aj odrazové sklíčko, mám niečo medzi dámskym a pánskym favoritom spred tridsiatich rokov. Ak mi toto ukradnú, dostanem 24 hodinový záchvat smiechu.

Martin Majkut

Martin Majkut

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hudobný riaditeľ Rogue Valley Symphony, Ashland, Oregon. Zoznam autorových rubrík:  Ambivalencie z ArizonyAktuálneFotkové

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu