reklama

Adam musel byť z Československa

Vždy, keď cestujem, dejú sa neuveriteľné veci. Ani tentokrát som neprišiel skrátka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Začalo sa to vlastne už pred Vianocami. Volala mi Alenka, že odchádza na Slovensko. Popriali sme si Šťastné a veselé a medzi rečou zistili, že do USA sa vraciame tým istým lietadlom. Alenka vravela, že za päť rokov, čo cestuje za more, sa jej čosi také ešte nestalo.Po sviatkoch sme sa teda stretli vo Viedni na letisku a zabezpečili si spoločné sedenie. Kým sme sa delili o zážitky z domova, vedľa nás si sadol chalan v mikine Arizona s pozdravom „čaute.“ Vysvitlo, že je to Marek, študent práva a jediný Slovák z našej univerzity, ktorého sme dovtedy nestretli. Nechajme bokom, že všetci traja ideme do Tucsonu tým istým lietadlom a zamyslime sa nad možnosťou, že dovtedy nezachytiteľný Slovák dostane lístok na vedľajšie sedadlo. Mimochodom, v lietadle do Frankfurtu bola približne tretina cestujúcich Slováci - juniorské hokejové mužstvo zo Žiliny cestovalo do Dallasu a chalan, čo každý týždeň dochádza do frankfurtského Siemensu z Nového Mesta nad Váhom nám poradil, aby sme si pri lietaní poisťovali batožinu. Keďže s ňou na letiskách tak trieskajú, on má poistky hneď tri a z nich slušný bočný príjem.Prekvapenia pokračovali. V interkontinentálnom lietadle mal Marek z 500 sedadiel rovno to za mnou. Nadôvažok som sa vo dverách zrazil s pani, ktorá vedľa mňa sedela pri lete domov. Trošku posmutnela, vracajúc sa z návštevy syna na vojenskej základni.Cesta prebiehala v pohode, zabávali sme sa s Alenkou objavovaním spoločných slovenských aj arizonských známych. Pri vystupovaní vo Phoenixe Marek spomenul, že pred pár rokmi robil v Colorade. „Kde presne?,“ zbystril som. „To nebudeš poznať, taká diera. Volá sa to Telluride.“ Uveríte, keď poviem, že tam robil s mojím bratom?!Už len ako bonbónik: chlapík, čo ma preveroval pri vstupe do USA sa volal Dolezal, tak som sa ho na odľahčenie spýtal, či vie, že má české meno. „Of course, bol som už aj v Plzni,“ ledabolo odvetil.Arizona ma privítala 23 stupňovým teplom a obvyklou bezoblačnou oblohou. Mama tvrdí, že som meteosenzitívny a niečo na tom bude. Ústa sa mi okamžite roztiahli do úsmevu, aký mal Joker v Batmanovi. Táto grimasa mi na tvári vydrží najbližších šesť mesiacov...

Martin Majkut

Martin Majkut

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hudobný riaditeľ Rogue Valley Symphony, Ashland, Oregon. Zoznam autorových rubrík:  Ambivalencie z ArizonyAktuálneFotkové

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu