reklama

Seattle

Pred Vianocami sa mi vyskytlo pár voľných dní, cez ktoré som sa mal pripravovať na záverečné skúšky. Už ma ale svrbel zadok, a tak som radšej strávil nádherné štyri dni v Seattli. Na mape ho nájdete v severozápadnom cípe USA, priamo na pobreží Tichého oceánu. (To pre tých, čo sa sťažujú, že si Amíci pletú Slovensko so Slovinskom.) Takže som letel z mexických hraníc priamo na kanadské. Seattle je známy dobrou kávou a zlým počasím - oboje môžem potvrdiť. Pršalo väčšinu pobytu a veruže aj bolo o čosi chladnejšie ako v Arizone, ale ja som si dal kávu a bolo mi fajn!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Nebudem vás napínať – Seattle je super mesto, jedno z najlepších, čo som doposiaľ videl. Moderná architektúra (geniálna budova Public Library), skvelé galérie, múzeá, reštaurácie a coffee shopy. Všetko útulné ako v Európe. Pozrel som si Polar Express v 3D verzii (film nestál za nič), a bol som aj na Vianočnom koncerte Seattleskej filharmónie. Trošku iná koncepcia ako u nás - osem stepujúcich Santa Clausov asi tak skoro na pódiu Slovenskej filharmónie neuvidíme. Našťastie. Ale show bola profícka!

Vstup do filharmónie je vyzdobený sklenenými artefaktami Dalea Chihulyho. Dale Chihuly má slovenské korene a pred pár rokmi daroval dvadsať diel Slovensku – jedno je napríklad v Mirbachovom paláci v Bratislave. Je to taká maličkosť, v miestnej galérii predávali podobnú za 50 000 dolárov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Seattle je tiež známy tým, že tam sídli Microsoft. Je ho cítiť na každom kroku, v dobrom. Hlavne Paul Allen sponzoruje všetko – tu 20 miliónov na knižnicu, tam 20 miliónov na múzeum, nejakých 13 na symfoňák a ešte zasponzoroval aj stálu expozíciu Star Treku v Science Museum... Nebudete veriť, ale tú som trestuhodne prepásol, dal som prednosť výstave o Bobovi Dylanovi a prvom americkom turné Beatles.

Tento polrok bol naozaj náročný. Makal som ako blázon, a som rád, že mám po ňom. Ale zasa nebolo to nadarmo. School of Music mi udelila Distinguished Graduate Student Award, inými slovami - som najlepší študent. Je milé, že k tomuto oceneniu patrí aj šek na 2000 dolárov. A to je, mimochodom, opäť môj argument pre platené školstvo. Na VŠMU som tiež dostal červený diplom, len tú obáločku zabudli priložiť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do Seattlu som sa zamiloval, takže pripájam aj zopár fotiek môjho milého :-)))

Toto je budova Experience Music Project, architekt Frank Gehry.

Ešte raz, a v detaile.

Public Library, architekt Rem Koolhaas.

Chihulyho luster v Benaroya Hall, sídle Seattle Symphony Orchestra.

Nepripomína vám bratislavskú Kukuricu?

Mesto z prístavu.

Koniec zábavy, plávam domov!

Martin Majkut

Martin Majkut

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hudobný riaditeľ Rogue Valley Symphony, Ashland, Oregon. Zoznam autorových rubrík:  Ambivalencie z ArizonyAktuálneFotkové

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu